Hola a tots!
Aquesta setmana hem
aprés molt sobre els aules d’informàtica, el racó de l’ordinador i les aules
mòbils. La tecnologia està avançant contínuament però de vegades, una cosa que
en teoria pareix obvia, quan es posa en pràctica no s’obtenen els resultats
esperats. És el cas de les aules mòbils. Tinc la sort de conèixer professors
que treballen amb aquestes aules i pensen que és perd molt de temps perquè de
vegades les ordinadors s’han descarregat, cal organitzar el transport de l’armari
fins a la classe, i una vegada que està en classe, has de repartir ordinador
per ordinador fins que arriba a tot l’alumnat (30 alumnes més o menys), sense
oblidar que has d’apuntar un per un a qui pertany cada ordinador per si es
trenca. I després has de guardar tots els ordinadors i fer el procés invers. Per
una altra banda, si hi ha a l’institut una aula d’ordinadors, només has de
traslladar els alumnes i que cadascú encenga el seu ordinador. M’ha agradat
molt la distribució de la classe d’informàtica en forma de ferradura, ja que el
professor pot controlar el que estan fent els alumnes i intervenir còmodament per
resoldre dubtes. A més, quan els ordinadors estan col·locats com si forma una
classe normal, dificulta la visió dels estudiants que estan darrere i impedeix
al professor desenvolupar la classe correctament.
Un altre
punt important que hem vist aquesta setmana són les competències digitals
segons el model TPACK (Technological,
Pedagogical and Content Knowledge). El TPACK és el coneixement requerit pels
docents per integrar la tecnologia a l’ensenyança des de qualsevol àrea
disciplinar, i sorgeix de la interacció del coneixement tecnològic, el
coneixement disciplinar i el coneixement pedagògic (Roig-Vila, 2015).
Estic totalment d’acord amb
què un professor ha d’incloure les tres competències digitals a l’aula. Des del
meu punt de vista, crec que sóc menys competent en el coneixement tecnològic, perquè cada any hi ha coses noves i més
innovadores i cal estar constantment en formació. És impossible conèixer totes
les recursos TIC que es poden utilitzar a l’aula. No obstant això, he tingut la
sort de nàixer amb el desenvolupament de les noves tecnologies i he après molt
des de xicoteta. Crec que el meu punt fort és la pedagogia perquè des de sempre
he volgut ser professora i m’he interessat per la docència. Gràcies al màster d’educació
vaig aprendre molts mètodes pedagògics per aplicar les ciències a l’aula i he
llegit moltes articles i webs d’altres docents més experimentats.
Roig-Villa, R. I.,
Mengual-Andrés, S., & Quinto-Medrano, P. (2015). Conocimientos
tecnológicos, pedagógicos y disciplinares del profesorado de Primaria. Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, 23(45), 151-159.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada