diumenge, 24 de gener del 2016

Experiències TIC a l'aula

Hola a tots!

Aquesta setmana hem aprés molt sobre els aules d’informàtica, el racó de l’ordinador i les aules mòbils. La tecnologia està avançant contínuament però de vegades, una cosa que en teoria pareix obvia, quan es posa en pràctica no s’obtenen els resultats esperats. És el cas de les aules mòbils. Tinc la sort de conèixer professors que treballen amb aquestes aules i pensen que és perd molt de temps perquè de vegades les ordinadors s’han descarregat, cal organitzar el transport de l’armari fins a la classe, i una vegada que està en classe, has de repartir ordinador per ordinador fins que arriba a tot l’alumnat (30 alumnes més o menys), sense oblidar que has d’apuntar un per un a qui pertany cada ordinador per si es trenca. I després has de guardar tots els ordinadors i fer el procés invers. Per una altra banda, si hi ha a l’institut una aula d’ordinadors, només has de traslladar els alumnes i que cadascú encenga el seu ordinador. M’ha agradat molt la distribució de la classe d’informàtica en forma de ferradura, ja que el professor pot controlar el que estan fent els alumnes i intervenir còmodament per resoldre dubtes. A més, quan els ordinadors estan col·locats com si forma una classe normal, dificulta la visió dels estudiants que estan darrere i impedeix al professor desenvolupar la classe correctament. 

Un altre punt important que hem vist aquesta setmana són les competències digitals segons el model TPACK (Technological, Pedagogical and Content Knowledge). El TPACK és el coneixement requerit pels docents per integrar la tecnologia a l’ensenyança des de qualsevol àrea disciplinar, i sorgeix de la interacció del coneixement tecnològic, el coneixement disciplinar i el coneixement pedagògic (Roig-Vila, 2015).

Estic totalment d’acord amb què un professor ha d’incloure les tres competències digitals a l’aula. Des del meu punt de vista, crec que sóc menys competent en el coneixement tecnològic,  perquè cada any hi ha coses noves i més innovadores i cal estar constantment en formació. És impossible conèixer totes les recursos TIC que es poden utilitzar a l’aula. No obstant això, he tingut la sort de nàixer amb el desenvolupament de les noves tecnologies i he après molt des de xicoteta. Crec que el meu punt fort és la pedagogia perquè des de sempre he volgut ser professora i m’he interessat per la docència. Gràcies al màster d’educació vaig aprendre molts mètodes pedagògics per aplicar les ciències a l’aula i he llegit moltes articles i webs d’altres docents més experimentats.




Roig-Villa, R. I., Mengual-Andrés, S., & Quinto-Medrano, P. (2015). Conocimientos tecnológicos, pedagógicos y disciplinares del profesorado de Primaria. Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, 23(45), 151-159.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada