divendres, 4 de desembre del 2015

"TILC: Comunicació a Internet"

Bon dia a tots!
Aquesta setmana ha sigut molt intensa perquè hem estudiat un tema molt interesant: les charches socials!

Com tothom sap, les xarxes socials s'han posat a l'ordre del dia i són utilitzades per un gran nombre de persones, independentment de la seua edat. Però, podem fer un ús adequat d'aquestes i aprofitar les seues avantatges a l'educació? 

 Les xarxes socials són el futur en l'educació. El principal problema és que el seu ús siga adequat. Abans de començar a utilitzar-les amb els xiquets, caldria fer un curs d'adaptació per als infants i per als pares i mares, ja que la correcta utilització ha d'estar controlada tant pels professors, com pels progenitors, amb uns horaris adequats i unes restriccions a les hores dels menjars, relacions socials i altres àmbits en els quals el seu ús siga inadequat. A més, seria una bona forma d'avisar dels perills d'una utilització indeguda de les xarxes socials, ja que la  vida privada de les persones podria ver-se afectada i podrien aprofitar qualsevol informació per fer mal a la gent. És important que els estudiants no se senten controlats perquè açò podria fer que ells perden la seua identitat i autoestima, sinó fer-los participants i protagonistes del seu aprenentatge. 

Hi ha moltes avantatges si s'utilitzen correctament les xarxes socials:
  • És pot trobar molta informació. El problema és que hi ha molta informació errònia. Cal ensenyar als xiquets i les xiquetes a discriminar les pàgines no segures i a seleccionar els webs adequades per obtenir un bons resultats d'allò que estan buscant.
  • Poden ajudar en el seu futur a trobar un treball adequat als seus estudis i habilitats.
  • Poden mantenir la relació d'amistat amb amics i familiars que per motius de treball han canviat de ciutat o país.
  • Són importants per compartir apunts, idees i fins i tot qualsevol cosa que els alumnes pensen.
Però un ús inadequat pot acabar en una addició molt perillosa i això és el que cal evitar. Aquest vídeo és molt interessant per veure com un professor aprofita les xarxes socials per motivar als seus alumnes a classe. 


Gràcies als meus companys, aquesta setmana he descobert la xarxa social Kahoot, que és una plataforma d'aprenentatge basat en el joc i sense dubte investigaré per aprofitar aquesta eina com a professora amb els meus futurs estudiants. 

Com que Facebook es una xarxa social que utilitza quasi tot el mon, crec que seria aquesta la qual seleccionaria per fer un grup de treball amb els meus alumnes. Crearia un grup tancat i invitaria al meu grup de classe. D'aquesta manera penjaria apunts, informació addicional, vídeos d'interés i proposaria debats perquè els alumnes explicaran els seus opinions i interessos. A més, ensenyaria propostes d'exàmens i treballs que despertara el seu interés per millorar. 

Les noves tecnologies han aportat molt a l'educació i a la vida social. Un bon exemple d'això és l'ús del telèfon mòbil. Tots els alumnes tenen un a casa i sempre l'utilitzen per a enviar missatges o telefonar als seus amics, però, hi ha avantatges de l'ús d'aquest dispositiu en l'àmbit educatiu? La resposta és sí. Gràcies a la internet en els telèfons, podem cercar informació en qualsevol moment del dia i en qualsevol lloc. A més, els periòdics i les notícies científiques es renoven constantment al web. Si un tema és interesant pels xiquets, poden descarregar una aplicació i rebre la informació que volen a l'instant. Per tant, un ús adequat del telèfon mòbil és un avanç per aprendre en un món on les noves tecnologies estan revolucionant tot. 

I per finalitzar os deixe un vídeo que he putjat al meu twitter i la meua reflexió.
http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/info-k/parlem-sobre-les-xarxes-socials/video/5565540/ 
  • Us recomane aquest vídeo sobre el que pensen els xiquets en torn a les xarxes socials #TILCiTIC
  • Tots a una per una educació sobre les xarxes socials per als nostres infants! Són el futur de la nostra societat. #TILCiTIC 
Una salutació a tots 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada